24.05.2018
Zakładamy hodowlę roślin
Już od pierwszych dni marca w naszym przedszkolu robiło się coraz bardziej radośnie i kolorowo, a w kącikach przyrody pojawiły się pierwsze wiosenne kwiaty. Wspólnie założyliśmy kącik hodowli roślin. Przedszkolaki samodzielnie wsypywały ziemię do doniczek, siały nasiona i sadziły cebulki. Oczywiście przed przystąpieniem do pracy dzieci poznały etapy rozwoju roślin i dowiedziały się czego rośliny potrzebują do rozwoju. Teraz już tylko pozostało sprawdzanie wilgotność ziemi i obserwacja w naszym kąciku przyrodniczym….
Urszula Stanik
23.05.2018
List Minister Edukacji Narodowej do Rodziców i Opiekunów Uczniów
Warszawa, 18 maja 2018 r.
Szanowni Rodzice i Opiekunowie Uczniów klas VII szkoły podstawowej
oraz klas II gimnazjum,
wdrażanie kolejnych etapów reformy edukacji wiąże się z naturalnymi i zrozumiałymi pytaniami oraz wątpliwościami. Jedną z takich kwestii jest organizacja naboru na rok szkolny 2019/2020 do szkół ponadpodstawowych i klas szkół ponadgimnazjalnych. Wówczas o przyjęcie będą ubiegali się pierwsi absolwenci 8-letniej szkoły podstawowej oraz ostatniej klasy gimnazjum.
Pragnę przypomnieć, że postępowania rekrutacyjne dla tych dwóch grup uczniów zostaną przeprowadzone oddzielnie, według odrębnych kryteriów rekrutacyjnych. Jednocześnie podkreślam, że absolwenci szkół podstawowych i gimnazjów nie będą rywalizowali ze sobą o te same miejsca. Będą oni ubiegać się o przyjęcie do innych typów szkół.
Uczniowie kończący VIII klasę szkoły podstawowej mogą zostać przyjęci do 4-letniego liceum ogólnokształcącego, 5-letniego technikum lub
3-letniej branżowej szkoły I stopnia. Z kolei absolwenci ostatniej klasy gimnazjum mogą ubiegać się o miejsce w 3-letnim liceum ogólnokształcącym, 4-letnim technikum lub w 3-letniej branżowej szkole I stopnia. Pragnę podkreślić, że obie te grupy będą realizowały odrębne programy nauczania.
Szkoły i samorządy przygotowują się do przyjęcia od 1 września 2019 r. większej liczby kandydatów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zwiększenie liczby klas I nie spowoduje istotnych problemów związanych z zapewnieniem odpowiedniej liczby
sal lekcyjnych.
Przypomnę również, że postępowanie rekrutacyjne będzie obejmowało m.in. następujące kryteria:
• wyniki egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu gimnazjalnego,
• oceny (na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum) z języka polskiego i z trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora szkoły przeprowadzającego rekrutację,
• świadectwo ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum
z wyróżnieniem,
• szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum.
W przypadku dodatkowych wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają dyrektorzy szkół i kuratorzy oświaty. Od 1 września br. we wszystkich kuratoriach zostaną utworzone punkty informacyjno-konsultacyjne, w których rodzice uczniów obecnych klas VII szkoły podstawowej oraz klas II gimnazjum uzyskają informacje dotyczące postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2019/2020. Ponadto od początku września 2018 r. pytania związane z naborem będzie można kierować na adres mailowy: rekrutacja@men.gov.pl.
Ustalenie sieci publicznych szkół ponadpodstawowych pozostaje
po stronie samorządów. Odbywa się ono po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty. Ministerstwo Edukacji Narodowej deklaruje pełne wsparcie
i gotowość współpracy z samorządami.
Zapewniam, że szkoły będą przygotowane na przyjęcie uczniów w roku szkolnym 2019/2020. Mam nadzieję, że ich oferta edukacyjna spełni oczekiwania zarówno absolwentów szkół podstawowych, jak i gimnazjów.
Z wyrazami szacunku
Anna Zalewska
Minister Edukacji Narodowej
22.05.2018
Młodzi siatkarze STARTU Dobromierz zagrają w Mistrzostwach Polski
W dniu dzisiejszym w Ostrowcu Świętokrzyskim odbył się Finał Wojewódzki Turnieju Minisiatkówki Chłopów Kinder+Sport. START Dobromierz z kompletem zwycięstw został Mistrzem Województwa Świętokrzyskiego w kategorii „trójki” i tym samym awansował na Mistrzostwa Polski Kinder+Sport, które odbędą się w dniach 6-8 lipca w Zabrzu.
Wyniki naszego zespołu w grupie:
START Dobromierz -Plas Kielce 21:12
START Dobromierz -ULKS Chobrzany 21:15
START Dobromierz -STS 2 Skarżysko Kam. 21:14
START Dobromierz -PSP Niekłań Wielki 21:19
Półfinał:
START Dobromierz -PSP Busko Zdrój 25:15
Finał:
START Dobromierz -STS Skarżysko Kam. 25:22
Skład:
Mikołajczyk Antoni, Czupryński Michał, Stanik Wiktor, Glanda Oskar.
Sebastian Olczyk
19.05.2018
Wiosenne spotkanie przedszkolaków w parku w Kluczewsku
W drugim tygodniu maja przedszkolaki z Dobromierza spotkały się w parku z rówieśnikami z Kluczewska. Było to drugie spotkanie integracyjne w tym roku szkolnym. Po uroczystym powitaniu wszyscy ruszyli w ogromnym korowodzie na spacer. Zaciekawione maluchy obserwowały przyrodę i wskazywały, co zmieniło się w parku od jesieni. Zauważyły mnóstwo szczegółów. Zwróciły uwagę również na to, że każdy z nich urósł od ostatniego spotkania parę centymetrów. Prawdziwą frajdą dla wszystkich dzieci był pobyt na placu zabaw. Każdy znalazł dla siebie coś ciekawego, więc żal było wracać do przedszkola. Do zobaczenia w parku w kolejnym roku szkolnym!
Maria Stępniewska
Urszula Stanik
19.05.2018
I MIEJSCE CHŁOPCÓW Z DOBROMERZA W PÓŁFINALE WOJEWÓDZKIM W PIŁCE SIATKOWEJ
W dniu wczorajszym reprezentacja chłopców z Dobromierza (rocznik 2002 i młodsi) gościła we Włoszczowie, gdzie odbył się Półfinał Wojewódzki w Piłce Siatkowej. W zawodach wzięły udział 4 drużyny, które zagrały ze sobą system "każdy z każdym". Nasi siatkarze zagrali bardzo dobre zawody, wygrywając wszystkie swoje spotkania. Ponadto Kacper Mikołajczyk został wybrany najlepszym rozgrywającym, a Fabian Banaszczyk najlepiej atakującym. Chłopcy z Dobromierza będą reprezentować naszą szkołę, gminę i powiat w finale wojewódzkim, który zostanie rozegrany w Skarżysku Kamiennej.
Wyniki spotkań naszego zespołu:
SP DOBROMIERZ -NR 1 WŁOSZCZOWA 2:0
SP DOBROMIERZ -SECEMIN 2:1
SP DOBROMIERZ -NR 2 WŁOSZCZOWA 2:1
Klasyfikacja końcowa:
1. DOBROMIERZ
2. SECEMIN
3. NR 2 WŁOSZCZOWA
4. NR 1 WŁOSZCZOWA
Skład:
MIKOŁAJCZYK KACPER (2004), BANASZCZYK FABIAN (2004), CECOTA MARCIN (2004), PAKUŁA RADOSŁAW (2004), NOWAK ANTONI (2003), SZCZUKOCKI JAKUB (2004), ZAPALSKI KACPER (2004).
Sebastian Olczyk
18.05.2018
Nasza Szkolna Kasa Oszczędzania została nagrodzona zaproszeniami na spektakl „Ferdynand Wspaniały” do Teatru Polskiego w Warszawie.
W związku z tym w dniu 17 maja nasi uczniowie odwiedzili stolicę. Była to okazja nie tylko zobaczyć barwne, żywe, pełne muzyki przedstawienie ale także była to lekcja teatralna. Pobyt w teatrze poza wrażeniami estetycznymi dostarczył mnóstwo informacji o tym co gra w przedstawieniu. Po spektaklu poszliśmy na spacer po Warszawie. Nowy Świat, Pałac Prezydencki, zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza to tylko niektóre atrakcje. Weszliśmy na dziedziniec Zamku Królewskiego, Stare Miasto by na koniec zatrzymać się i zadumać przy Pomniku Małego Powstańca. Dla wielu uczniów była to pierwsza wizyta w Warszawie ale wszyscy byli pod jej urokiem. Pogada i humory dopisały.
Serdeczne podziękowania składamy Gminie Kluczewsko i Wójtowi Gminy Panu Rafałowi Pałce za bezpłatne użyczenie autokaru.
Maria Chrzanowska
17.05.2018
VIII Konkurs Recytatorski "Wolni i Niepodlegli"
To już po raz kolejny w Szkole Podstawowej im. Majora Henryka Dobrzańskiego w Dobromierzu odbył się VIII Konkurs Recytatorski. Hasło przewodnie tegorocznej uroczystości to „Wolni i Niepodlegli” , a to za sprawą rocznicy, którą obchodzi w tym roku nasza Ojczyzna – 100 lat Odzyskania Niepodległości Polski.
W dniu dzisiejszym do Dobromierza zjechali recytatorzy z kilku powiatów województwa świętokrzyskiego i łódzkiego, którzy wierszem i prozą wyrazili patriotyzm, miłość i szacunek dla ojczystego kraju. W tym roku konkurs uzyskał rangę ogólnopolską, a Patronat Honorowy nad uroczystością sprawowali:
- Świętokrzyski Kurator Oświaty Pan Kazimierz Mądzik,
- Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Pan Adam Jarubas,
- Starosta Włoszczowski Pan Jerzy Suliga,
- Wójt Gminy Kluczewsko Pan Rafał Pałka.
Otwarcia konkursu dokonał Dyrektor Szkoły Pan Robert Dzierzgwa, który powitał przybyłych gości i nawiązał do hasła przewodniego. Zwrócił uwagę, że okresy potęgi i wielkości Polski przeplatane były wojnami, niewolą i upadkiem. Poświęcenie i miłość do Ojczyzny, uczyniły nas narodem, który posyłał na śmierć swych najlepszych synów w imię wolności i niezależności Polski.
Recytatorów oceniały dwie komisje konkursowe w następującym składzie:
Komisja I przewodnicząca- p. Małgorzata Walasek, p. Zdzisława Krupa, p. Katarzyna Wiaderna.
Komisja II przewodniczący- p. Zbigniew Woldański, p. Renata Dziedzic, P. Edyta Szymczyk.
W ocenie jury brało pod uwagę: zgodność doboru repertuaru z tematyką konkursu, stopień pamięciowego opanowania tekstów, poprawną i płynną recytację i ogólne wrażenie artystyczne. Po zakończeniu przesłuchań goście zostali zaproszeni na obiad i słodki poczęstunek. Kulminacyjnym punktem konkursu było ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Następnie odbyła się część artystyczna, w czasie której laureaci konkursu zaprezentowali się szerokiej publiczności. Ponadto uczniowie klas VI i VII tańcem oddali pokłon naszej Biało – Czerwonej Fladze Narodowej. Całość ozdobiły przepiękne piosenki patriotyczne w wykonaniu uczennic Alicji Bańcer i Aleksandry Steczkowskiej. Podczas tej patriotycznej uroczystości wspomniano również o Patronie – majorze „Hubalu”, który jest moralnym i duchowym opiekunem całej społeczności szkolnej. Co prawda Henryk Dobrzański jest najbardziej znany z czasu Wojny Obronnej 1939 roku, ale przy tej okazji ukazaliśmy Jego dokonania podczas I wojny Światowej, Wojny Polsko- Bolszewickiej 1920 roku oraz żołnierza Legionów Polskich.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
Kategoria I- uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
I miejsce – Adam Plich - Szkoła Podstawowa im . Stefana Czarnieckiego w Czarncy
II miejsce- Zuzanna Turalska – Publiczna Szkoła Podstawowa w Rudzie Malenieckiej Szkoła Filialna W Lipie
III miejsce - Julia Gaj- Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Dobrzańskiego ps. "Hubal" w Dobromierzu
wyróżnienie- Filip Ruszczyk- Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Dobrzańskiego ps. "Hubal" w Dobromierzu
Kategoria II- uczniowie klas IV- V szkoły podstawowej
I miejsce - Zuzanna Śliwińska- Publiczna Szkoła Podstawowa w Rudzie Malenieckiej Szkoła Filialna w Lipie
II miejsce- Emilia Dróżdż- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Czermnie
III miejsce- Maria Śliwińska - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Czermnie
wyróżnienie- Natalia Zalewska - Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Dobrzańskiego ps. "Hubal" w Dobromierzu
Kategoria III- uczniowie klas VI- VII szkoły podstawowej
I miejsce- Izabela Gil – Zespół Publicznych Placówek Oświatowych w Rudzie Malenieckiej
II miejsce- Daria Drej – Zespół Przedszkolno – Szkolny w Komornikach
III miejsce- Kinga Puchowska- Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Dobrzańskiego ps. "Hubal" w Dobromierzu
wyróżnienie- Amelia Pałka- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Czermnie
Kategoria IV- uczniowie klas II-III gimnazjum
I miejsce- Karol Siwek- Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Olesznie
II miejsce- Marta Kowalska – Gimnazjum im. Stanisława Małachowskiego w Białaczowie
III miejsce- Małgorzata Paliwoda- – Gimnazjum im. Stanisława Małachowskiego w Białaczowie
Kategoria V- uczniowie szkół średnich i powyżej
I miejsce- Milena Jaskólska- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie
II miejsce- Konrad Suliga- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie
III miejsce- Paulina Zbysz – Liceum Ogólnokształcące w Przedborzu.
Dzień ten był wielkim świętem dla naszej szkoły. Przyniósł wszystkim wiele wzruszeń i niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy wszystkim za obecność i zapraszamy za rok.
Organizatorzy
15.05.2018
VIII Konkurs Recytatorski
"Kwiecień Miesiącem Pamięci Narodowej"
pod hasłem "Wolni i Niepodlegli"
Już w najbliższy czwartek (17 maja) odbędzie się w Naszej Szkole VIII Konkurs Recytatorski "Kwiecień Miesiącem Pamięci Narodowej". Bieżąca edycja będzie nawiązywać do Rocznicy 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski. Mimo, iż z przyczyn organizacyjnych zaplanowany konkurs nie odbył się w kwietniu to miło nam poinformować, że w imprezie weźmie udział 40 recytatorów ze Szkół z Powiatu Włoszczowskiego, Koneckiego i Radomszczańskiego. Cieszymy się ogromnie i będziemy za wszystkich trzymać kciuki. :-)
Program Konkursu:
09.00 - 10.00 - Weryfikacja Uczestników
10.00 - 12.00 - Przesłuchania
12.00 - Ogłoszenie wyników, występy laureatów.
Serdecznie zapraszamy :-)
Organizatorzy
13.05.2018
Otrzymaliśmy tytuł „Szkoły Młodych Patriotów”
„ Współczesny patriota to przede wszystkim dobry obywatel – sumiennie i uczciwie wypełniający swoje obowiązki, dbający o środowisko, posługujący się poprawną polszczyzną, znający i rozumiejący historię swojego kraju, człowiek wykształcony, otwarty i tolerancyjny”.
W bieżącym roku szkolnym 2017/2018, uczniowie ZPS w Dobromierzu uczestniczyli w realizacji Projektu „Szkoła Młodych Patriotów edycja V”. Organizatorem tych działań było Studium Prawa Europejskiego z siedzibą w Warszawie. Cel projektu zakładał uświadomienie młodym ludziom, na czym polega współczesny, mądry i odpowiedzialny patriotyzm. Młodzież poprzez podejmowane zadania, poznawała nie tylko sylwetki i czyny polskich bohaterów, ale przede wszystkim szukała odpowiedzi na jakich wartościach dzisiaj, powinno budować się postawy patriotyczne. Wszystkie zadania były oceniane przez jury projektu, na podstawie sprawozdań oraz protokołów konkursów wysyłanych do organizatorów. Za każde podjęte działanie uzyskaliśmy maksymalną ilość punktów. W nagrodę za 100% wykonie zadań projektowych, otrzymaliśmy Tytuł „SZKOŁY MŁODYCH PATRIOTÓW”. Nasza szkoła w okresie od 16 października 2017 roku do 30 kwietnia 2018 roku wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Szkoła młodych patriotów w sposób następujący:
Zadanie 1.
Przeprowadzenie konwersatoriów pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą”.
W ramach projektu „Szkoła młodych patriotów” przeprowadzone zostało pod kierunkiem nauczyciela wiedzy o społeczeństwie Pani Krystyny Balcerek i Pana Dyrektora Roberta Dzierzgwy konwersatorium nt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą?”.
W zajęciach uczestniczyli: klasa II gimnazjum oraz reprezentanci klas siódmych i III gimnazjum. Podczas zajęć przypomniano definicję patriotyzmu, omówiono różne jego przejawy w zależności od sytuacji politycznej narodu. Uczniowie metodą „burza mózgów” wymienili różne postawy patriotyczne, które zapisywali na tablicy. Następnie podzieleni na grupy zastanawiali się nad postawami patriotycznymi dawniej i dziś. W atmosferze dyskusji i wzajemnego szacunku dla własnych myśli zapisali na kartach swoje spostrzeżenia w kolumnach „Patriotyzm dawniej, patriotyzm dziś”.
Podsumowując prace uczniowie zastanawiali się czy łatwiej jest być patriotą dziś czy w przeszłości? Zwrócili uwagę na to, że w zależności od czasów i zewnętrznych okoliczności patriotyzm może przybierać różne formy. Następnie odbyła się rozprawa o postawach i znaczeniu współczesnego patriotyzmu. Uczniowie zastanawiali się jak należy rozumieć patriotyzm dnia dzisiejszego”. Starali się wskazywać jakie zachowania w codziennym życiu np. ucznia, mogą świadczyć o postawach patriotycznych. W trakcie debaty poruszono także zagadnienia dotyczące zagrożeń, jakie pojawiają się dla współczesnego patriotyzmu.
Spotkanie przebiegało w przyjaznej atmosferze z zachowaniem kultury osobistej, prawa do własnych osądów i elementów rzeczowej dyskusji na argumenty. Na zakończenie uczestnicy zobowiązali się do przeprowadzenia rozmów na temat zachowań patriotycznych, przygotowując swoje koleżanki i kolegów do opracowania Kodeksu Postaw Patriotycznych.
Zadanie 2.
Przygotowanie plakatu „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
W lutym przeprowadzono konkurs plastyczny „Patriota dla którego Ojczyzna była dobrem najwyższym”. Na Konkurs wpłynęło ponad 100 prac. Wybór najlepszych był trudnym zadaniem dla komisji, bo każda była niepowtarzalna i wykonana w ciekawych technikach. Uczniowie wykazali się niezwykłą inwencją twórczą. Laureaci konkursu zostali nagrodzeni, a prace zostały wyeksponowane na wystawie umieszczonej na korytarzu głównym szkoły.
Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Dał uczniom dużo satysfakcji i zachęcił ich do głębszego poznania historii Polski.
Zadanie 3.
Przeprowadzenie sondażu wśród uczniów, nauczycieli, mieszkańców miejscowości nt. postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego. Ocena na podstawie sprawozdania, nagrania, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
W ramach projektu edukacyjnego, realizowanego w klasach gimnazjalnych, młodzież podjęła się przeprowadzenia sondażu dotyczącego patriotyzmu w naszej Małej Ojczyźnie. Poszukiwali odpowiedzi na ten temat w środowisku szkolnym i lokalnym. Z przeprowadzonej sondy uczniowie nagrali film, który samodzielnie zmontowali i przedstawili na forum szkoły.
Zadanie 4.
Przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy pt. „Historia Polski a patriotyzm”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
W ramach utrwalania wiedzy o biografii Patrona Szkoły przeprowadzono konkurs wiedzy historycznej. Jego celem było upowszechnianie wiedzy, rozwijanie zainteresowań historią Polski oraz kształtowanie postaw patriotycznych.
Na konkurs licznie stawili się uczniowie z klas IV - VII, których zafascynowała biografia patrona szkoły Majora Henryka Dobrzańskiego „Hubala”. Zadaniem każdego ucznia było rozwiązanie testu z następującego obszaru tematycznego: - biografia patrona, - najważniejsze wydarzenia z historii Polski i regionu, - wybitni Polacy, - zasłużeni ludzie dla naszego regionu.
Nad przebiegiem konkursu czuwała komisja w składzie: Ewa Bakalarz - przewodnicząca, Małgorzata Chlebosz oraz Joanna Piszczek. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się podczas szkolnego apelu.
Zadanie 5.
Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu recytatorskiego o tematyce patriotycznej. Ocena na podstawie sprawozdania, wyników głosowania uczniów, zdjęć, nagrań przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
Organizacja VIII edycji Konkursu Recytatorskiego „Kwiecień Miesiącem Pamięci Narodowej”, z przyczyn organizacyjnych, została przeniesiona z 27 kwietnia na 17 maja. Patronat nad przedsięwzięciem objęli: Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Świętokrzyski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Włoszczowskiego i Wójt Gminy Kluczewsko.
To wydarzenie jest przewidziane jako jedno z realizowanych zadań w ramach Szkoły Młodych Patriotów. Szczegółowe informację będą opublikowane na stronie WWW.zpsdobromierz.pl.
Zadanie 6.
Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu pieśni patriotycznych. Ocenia na podstawie sprawozdania, wyników głosowania uczniów, zdjęć, nagrań przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
W dniach 15 – 16 marca br. odbyły się przesłuchania uczestników Szkolnego Konkursu Piosenki Patriotycznej. Celem konkursu było m.in. wspieranie wychowania patriotycznego dzieci
i młodzieży poprzez formy aktywności muzycznej, umacnianie świadomości narodowej oraz realizacja założeń projektu ,,Szkoła Młodych Patriotów’’. W konkursie wzięło udział 16 uczniów. Uczestnicy oceniani byli w trzech kategoriach:
Kategoria I – uczniowie klas I – III
Kategoria II – uczniowie klas I-VI
Kategoria III – uczniowie klas VII oraz klasy II – III gimnazjum
W organizację konkursu aktywnie włączyli się rodzice. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem i dostarczył uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń. Uczniowie i nauczyciele wspólnie podjęli decyzję o kontynuacji tego typu imprezy.
Zadanie 7:
Przygotowanie Kodeksu Postaw Patriotycznych. Ocena na podstawie sprawozdania, treści kodeksu przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
Uczniowie Szkoły w Dobromierzu pracowali nad powstaniem Kodeksu Postaw Patriotycznych. Poszczególne klasy na lekcjach wychowawczych przedyskutowały, ustaliły i zapisały własne propozycje. Następnie przedstawiciele klas na wspólnym spotkaniu przedstawili propozycje klasowe. Po dokładnej analizie wcześniejszych opracowań, wytyczeniu hierarchii ważności oraz formy zapisu ustalono i zapisano na wspólnej karcie 10 postaw patriotycznych. Tak powstał
Kodeks Postaw Patriotycznych uczniów Szkoły Podstawowej w Dobromierzu.
1) Kocham swoją Ojczyznę.
2) Jestem dumna/y z bycia Polką/Polakiem.
3) Szanuję symbole narodowe.
4) Świadomie i aktywnie uczestniczę w życiu szkolnym i społecznym.
5) Obchodzę święta narodowe.
6) Znam i przestrzegam prawa i obowiązki ucznia.
7) Godnie reprezentuję szkołę i swoją Małą Ojczyznę.
8) Poznaję historię swojego kraju.
9) Dbam o czystość języka polskiego
10) Szanuję swoje otoczenie
Został on wywieszony na szkolnej gazetce i stronie internetowej. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem pracowali i chętnie wykonywali postawione przed nimi zadania.. Nad pracami czuwali nauczyciel WOS i Dyrektor Szkoły. Uczniowie zdali sobie sprawę, jak wiele jest działań mogących być wyrazem patriotyzmu w życiu młodego człowieka.
Udział w projekcie dał uczniom odpowiedzi na wiele pytań, które na co dzień nurtują młode pokolenie. Młodzież zdała sobie też sprawę, jak wiele jest działań mogących być wyrazem patriotyzmu w życiu młodego człowieka.
Krystyna Balcerek
11.05.2018
Projekt „Umiem pływać”
Z początkiem maja ruszył w naszej szkole długo wyczekiwany przez uczniów program powszechnej nauki pływania. Adresowany jest on dla dzieci z klas I-III. Bierze w nim udział 30-osobowa grupa uczniów oraz 6- rezerwowa. Program ten jest propozycją uczestniczenia w dodatkowych zajęciach sportowych dla uczniów, którzy chcą podejmować aktywność fizyczną również poza obowiązkowymi zajęciami wychowania fizycznego. Dzieci uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych, prowadzonych przez instruktorów na basenie „Nemo” we Włoszczowie. Projekt obejmuje 20 godzin zajęć nauki pływania oraz zabaw w wodzie.
Główne cele, które przyświecały organizatorom programu to m.in.:
-nabycie przez dzieci podstawowych umiejętności pływania,
-profilaktyka przeciwdziałania i korygowanie wad postawy,
-edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych,
-upowszechnianie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży.
Za nami już 8 godzin projektu. Uczniowie z wielką radością biorą udział w zajęciach i niecierpliwie wyczekują kolejnych wyjazdów. Poczynili już postępy w zakresie zanurzania się w wodzie, nurkowania, techniki oddechowej oraz podstawowych ruchów pływackich.
Warto podkreślić, że pływanie to sport najbardziej wszechstronny i bezpieczny. Doskonale wpływa na sprawność wszystkich układów anatomicznych człowieka. Przyczynia się do podnoszenia ogólnej wydolności organizmu. W sposób szczególny wpływa na ogólny rozwój i sprawność dzieci. Ćwiczenia w wodzie i pływanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania i eliminowania wad postawy.
Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę Gminy Kluczewsko, która finansuje dowozy dzieci na basen oraz inne zadania projektowe.
Koordynatorzy projektu: Edyta Szymczyk i Beata Zięba
10.05.2018
II miejsce w Półfinale Wojewódzkim w Mini Piłce Siatkowej Chłopców
W dniu dzisiejszym reprezentacja chłopców z Dobromierza (rocznik 2005 i młodsi) gościła w Kluczewsku, gdzie odbył się Półfinał Wojewódzki w Mini Piłce Siatkowej. W zawodach wzięły udział 4 drużyny, które zagrały ze sobą system "każdy z każdym". Młodzi siatkarze z Dobromierza zajęli II miejsce.
Wyniki spotkań naszego zespołu:
SP DOBROMIERZ -SP 1 WŁOSZCZOWA 2:1
SP DOBROMIERZ -SP KLUCZEWSKO 1:2
SP DOBROMIERZ -SP 2 WŁOSZCZOWA 2:1
Klasyfikacja końcowa:
1. SP KLUCZEWSKO
2. SP DOBROMIERZ
3. SP 2 WŁOSZCZOWA
4. SP 1 WŁOSZCZOWA
Skład:
MIKOŁAJCZYK ANTONI (2006), CZUPRYŃSKI MICHAŁ (2006), MIKOŁAJCZYK SEBASTIAN (2005), STANIK WIKTOR (2006), RAK NIKODEM (2008), PIERZYNA DOMINIK (2008), JEDYNAK DOMINIK (2006), GOŁUCHOWSKI KACPER (2006), NOWAK PATRYK (2007), KŁUDZIAK SZYMON (2008).
Sebastian Olczyk
09.05.2018
IV miejsce SP Dobromierz w Półfinale Wojewódzkim
W dniu dzisiejszym na hali sportowej w Kluczewsku odbył się Półfinał Wojewódzki w minisiatkówce dziewcząt. W zawodach wystąpiły cztery zespoły: SP Komorniki, SP nr 2 Włoszczowa, SP Kluczewsko oraz SP Dobromierz. SP Dobromierz reprezentowały: Magdalena Fijołek, Magdalena Ciszeweska, Kinga Czaińska, Edyta Pakuła, Anna Świerczyna, Wiktoria Królikowska, Zuzanna Wyrobek, Zuzanna Jaworska, Kinga Bakalarz oraz Julia Delczyk.
Klasyfikacja końcowa:
1. SP Kluczewsko
2. SP Nr 2 Włoszczowa
3. SP Komorniki
4. SP Dobromierz
Marcin Jajko
08.05.2018
Narodowe Święto Konstytucji
W dniu dzisiejszym w naszej szkole uczczono Święto Konstytucji 3 Maja uroczystą akademią poświęconą temu tak ważnemu w dziejach narodu polskiego wydarzeniu. Uczniowie klasy VI i II w ciekawy sposób przybliżyli młodszym i starszym kolegom temat czym jest Konstytucja i co się działo. 3 maja 1791r. Była to piękna lekcja historii i patriotyzmu przeprowadzona w formie sejmiku uczniowskiego. Całość dopełniły wiersze i piosenki, a "Rota" odśpiewana przez wszystkich zgromadzonych na sali gimnastycznej sprawiła, że wielu uczestników spotkania otarło łzę z twarzy.
Ewa Bakalarz
Małgorzata Chlebosz
06.05.2018
Majówka Europejska - Parada Szumana
W dniu wczorajszym uczniowie ZPS w Dobromierzu kolejny raz wzięli czynny udział w Paradzie Schumana zorganizowanej we Włoszczowie. Celem Parady była wspólna manifestacja przywiązania do wartości europejskich, wyrażenie poparcia dla integracji europejskiej oraz poznanie wspólnych elementów historii Polski i innych państw Unii Europejskiej. Spotkanie rozpoczęło się przemarszem wszystkich uczestników Parady, potem były występy reprezentantów poszczególnych szkól, wspólne układanie flagi Polski, degustacje potraw kulinarnych oraz obejrzenie widowiska przedstawiającego "Wesele Reymonta”. Potrawy kulinarne były także iście weselne.
Uczniowie naszej szkoły reprezentowali dwa kraje: Rumunię i Węgry. Chętnie wzięli udział w tym wydarzeniu, przygotowali scenariusze swoich występów, zgromadzili potrzebne stroje i rekwizyty. Podczas występów dali z siebie wszystko. Udział uczniów w tej akcji pokazał, że solidaryzujemy się z otoczeniem, jesteśmy otwarci na inne kraje, ich kulturę, tradycje i szanujemy wartości innych członków społeczeństwa. Była to również możliwość zaprezentowania naszej szkoły przed szerszym gronem publiczności. My, jako opiekunowie, nauczyciele jesteśmy dumni, że uczniowie poświęcili swój wolny czas, aby dzielić się z innymi swoją wiedzą i umiejętnościami. Pomimo, iż nasi uczniowie nie zdobyli żadnego z głównych miejsc, to dla nas jako szkoły są wygrani. Ich zaangażowanie i zapał mogą być wzorem do naśladowania. Za rok będzie jeszcze lepiej – mamy taką nadzieję.
Wioleta Wrzeszcz
Joanna Chuda
Maria Chrzanowska
04.05.2018
Słów kilka o konkursie literackim „Hubal”
Dzień Patrona to wielkie święto dla szkoły, toteż uczniowie Szkoły w Dobromierzu zastanawiali się, jak uczcić ten dzień. Na pomysł nie trzeba było długo czekać bo okazja nadarzyła się sama. Wiadomość o konkursie literackim o randze międzynarodowej organizowanym przez Szkołę w Biskupcu w woj. warmińsko – mazurskim pobudziła umysły naszych uczniów do twórczości literackiej.
Przystąpili oni do tworzenia prac konkursowych, które według regulaminu mogły być napisane w formie poetyckiej lub prozatorskiej i inspirowane biografią majora Henryka Dobrzańskiego pseud. „Hubal”.
Zaangażowanie było ogromne, w wyniku czego powstały piękne i wzruszające opowiadania i wiersze. W konkursie wzięli udział uczniowie z klasy V, VI i VII.
Wielką radością jest dla nas sukces Magdy Szymczyk, która zdobyła wyróżnienie, o czym już informacja została zamieszczona. Madzia napisała wiersz, który został doceniony wśród 483 prac, które wpłynęły na konkurs.
Zachęcamy do przeczytania pozostałych prac, które choć nie zajęły czołowych miejsc, to warte są publikacji. Wymyślone historie są ciekawe i wzruszające o czym przekonajcie się sami.
Ewa Bakalarz
Małgorzata Chlebosz