W ramach marcowych obchodów Tygodnia Kultury Języka Polskiego uczniowie wykonali kilka zadań realizujących cele ogólne tego projektu, czyli przygotowanie dzieci i młodzieży do świadomego uczestnictwa w kulturze poprzez prezentację różnych form ekspresji kulturalnej, propagowanie kultury języka w różnych sytuacjach życiowych, kształtowanie estetyki i formy wypowiedzi w sytuacjach codziennych i publicznych. Uczniowie klasy piątej wykonali dwa zadania polegające na zachęceniu kolegów i koleżanki do czytania lektur „Chłopcy z Palcu Broni” F. Molnara i „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza. Na podstawie pierwszej książki stworzyli makietę Placu Broni, a w oparciu o drugą przygotowali w formie lapbooków najciekawsze informacje o autorze, bohaterach, miejscu akcji czy wydarzeniach. Z kolei młodzież kl. 6 wykonała dwa projekty. Jeden zatytułowany „Ratujmy słowa” dotyczył wyjaśniania słów, które wychodzą z użytku. Drugi natomiast, to artykuły do „Głosu Soplicowa” na podstawie fragmentu IV księgi „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. Ostatnim zadaniem był konkurs kaligraficzny pt. „Mistrz Słowa Pisanego”. Wzięło w nim udział 46 uczniów z klas I- VIII w trzech kategoriach; I- III, IV- VI, VII- VIII. Najwięcej, bo 30 uczestników było w najmłodszej grupie wiekowej.
Cieszymy się z tak licznej grupy zainteresowanych propagowaniem kultury języka.
Edyta Delczyk- Wasela