Czerwiec 2018

10.06.2018

Dzień Otwarty w Naszym Przedszkolu

W pierwszym tygodniu czerwca odbył się „Dzień Otwarty” w Publicznym Przedszkolu w Dobromierzu. Podczas tego dnia dzieci, które jeszcze nie uczęszczają do przedszkola, w towarzystwie rodziców, mogły zapoznać się z pracującymi paniami, wyposażeniem sal, szatni, sali gimnastycznej i stołówki. Uczestniczyły ponadto w ciekawych zabawach integracyjnych, zajęciach plastycznych, muzycznych i ruchowych. Niektóre dzieci śmiało wchodziły do sal, inne do zabawy trzeba było trochę zachęcić. Były i takie, które wolały tylko obserwować – z mamą u boku. Aby proces adaptacji każdego dziecka przebiegał prawidłowo i był miłym przeżyciem zaprosiliśmy również Panią Agnieszkę Kliminowską – logopedę z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej we Włoszczowie, która przybliżyła rodzicom ten temat i odpowiadała na nurtujące ich pytania.
Udział w spotkaniu wzięło 25 dzieci wraz z rodzicami. Dzień ten dostarczył maluchom mnóstwo radości i pokazał, że nasze przedszkole jest bardzo dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne, sprzęt multimedialny (tablica interaktywna, projektor, laptop, komputery, drukarka), nowe mebelki i zabawki. Jest to miejsce, gdzie można wspaniale spędzać czas. Małym gościom bardzo podobały się zajęcia plastyczne, w czasie których z pomocą rodziców wykonały kolorowe kwiaty. Zajęcia te rozwijały sprawność manualną oraz kreatywność. Wiele radości dostarczyły także zabawy ruchowe na klockach sensorycznych oraz nowe zabawki. Było kolorowo, tłoczno i radośnie. Dziękujemy za wspaniały dzień. Mamy nadzieję, że od września każdy przedszkolak będzie czuł się u nas dobrze, swobodnie i bezpiecznie. Do zobaczenia!

Dyrekcja i Wychowawcy

09.06.2018

Wycieczka do Krajna

8 czerwca 2018 roku przedszkolaki z II grupy wraz z rodzicami i wychowawczynią wybrali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Edukacyjnego Parku Rozrywki i Miniatur w Krajnie, który znajduje się u stóp najwyższego szczytu Gór Świętokrzyskich- Łysicy w miejscowości Krajno-Zagórze.
Wizytę rozpoczęliśmy od nowych doznań - przetestowania swoich zdolności na trasie dziecięcej w Parku Linowym. Niektórzy śmiałkowie dali radę pokonać trasę kilkanaście razy! Do dzieci dołączyli również najodważniejsi rodzice. Następnie udaliśmy się do Kina 6D. Wywarło ono niesamowite wrażenie na dzieciach i dorosłych, którzy mogli poczuć filmy wszystkimi zmysłami. Dzięki niezwykłym efektom wszyscy oglądający przenieśli się do wspaniałego przyrodniczego i komputerowego świata. Kolejnym punktem zwiedzania była Aleja Miniatur. Jest to wyjątkowe miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia. Potrzebowaliśmy tylko kilkanaście minut, by przekroczyć wszystkie granice świata. W Parku Miniatur obejrzeliśmy ponad 50 modeli najsławniejszych cudów architektonicznych świata. Były to m.in.: Świątynia Akropol, Koloseum, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Mur Chiński, Wieża Eiffla, cerkiew w Moskwie. Najpiękniejszą budowlą w Parku jest Bazylika św. Piotra z placem na Watykanie, wykonana w skali 1:13. Podczas wycieczki mogliśmy również poznać dzieła Matki natury takie jak Wulkan Etna czy Wodospad Niagara. Po dotarciu na wzgórze, podziwialiśmy panoramę całego obiektu, ale i też pasmo naszych najstarszych w Europie gór. W szczególności położoną w Świętokrzyskim Parku Narodowym - Łysicę wraz z Puszczą Jodłową. Po obiedzie dzieciaki swoją energię przeniosły do Lunaparku, gdzie postacie z bajek Disney’a zaprosiły ich do wspólnej zabawy. Pod okiem rodziców brykali m.in. w strefie dmuchańców, na łódeczkach, kulach wodnych i trampolinach. To był wspaniały, rodzinny dzień. Wyjazd pozwolił nam jeszcze bardziej się poznać i zintegrować. Wszyscy uczestnicy zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do domu, mając w pamięci ogrom wrażeń.

Urszula Stanik

04.05.2018

Wiwat Zakopane!

Początek minionego tygodnia grupa 29 uczniów rozpoczęła wycieczką do Zakopanego. Jednak to nie Zakopane było jedynym celem tego wyjazdu. Pierwszy dzień wycieczki spędziliśmy w magicznym Krakowie. Po tym niesamowitym mieście oprowadziła nas pani Ela Lang. Spacer rozpoczęliśmy na Placu Matejki przy pomniku Grunwaldzkim. Potem przez Barbakan i Bramę Floriańską dotarliśmy na Rynek. Nie będziemy tu wymieniać co na nim widzieliśmy, ale słyszeliśmy hejnał i zjedliśmy pyszne lody. Duże wrażenie wywarł na wszystkich Kościół Mariacki i ołtarz Wita Stwosza. Podziwialiśmy polichromie i witraże Wyspiańskiego w kościele Franciszkanów, szliśmy Drogą Królewską na Wzgórze Wawelskie. Pani Ela oprowadziła nas po Katedrze Wawelskiej, a w niej: Groby Królewskie, Krypa Wieszczów i wejście na wieżę z Dzwonem Zygmunta. Musieliśmy odwiedzić także Smoka Wawelskiego, przy którym nastąpiło pożegnanie z naszą przewodniczką i Krakowem. Mimo tylko kilku godzin spędzonych w Krakowie nasi uczniowie otrzymali solidną lekcję historii o zabytkach i sztuce. Pani Ela była wspaniałym i wytrwałym gawędziarzem. W godzinach popołudniowych ruszyliśmy do Zakopanego, gdzie w Wili za Wodą czekał na nas pyszny obiad i odpoczynek. Drugiego dnia zwiedzanie Zakopanego rozpoczęliśmy od Sanktuarium na Krzeptówkach, potem wyciągiem na Wielką Krokiew i Gubałówkę. Na koniec dnia odbyliśmy spacer po Krupówkach. W ostatnim dniu czekała nas wyprawa na Morskie Oko. Marsz rozpoczęliśmy z przewodnikiem tatrzańskim Januszem Lachem już o godzinie 9.00. Aby umilić długą drogę pan Janusz raczył dzieciaki opowieściami o Tatrzańskim Parku Narodowym, widzianych szczytach i anegdotami. Bardzo spodobał im się fortel, że mały stawik znajdujący się przed Morskim Okiem to już jest właśnie ono. Dzieci z zapałem robiły zdjęcia! Jakież było ich zdziwienie gdy zobaczyły prawdziwe Marskie Oko. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było pokonać długą trasę by zobaczyć te wspaniałe widoki.

Maria Chrzanowska
Sebastian Olczyk
Marcin Jajko

02.06.2018

,,Wszystkie dzieci nasze są”

Dzień Dziecka to bardzo radosne święto dla wszystkich dzieci. Ten dzień w naszym przedszkolu obfitował w liczne atrakcje. Nie zabrakło też wesołego spaceru i zabaw na świeżym powietrzu. Największą frajdą okazało się tworzenie baniek mydlanych. Na zakończenie dnia każdy otrzymał małą niespodziankę, przygotowaną przez Radę Rodziców. I choć przedszkolaki codziennie otrzymują wiele miłości i serca od rodzin i nauczycielek, w tym czasie czuły się naprawdę wyjątkowo, uśmiech nikomu nie schodził z twarzy. Dzień pełen wrażeń szybko się skończył, ale wspomnienia pozostaną na długo.

Urszula Stanik

Dogodna lokalizacja

01.06.2018

Drodzy Uczniowie :-)

Pierwszego dnia czerwca obchodzimy jedno z najradośniejszych i najpiękniejszych świąt w roku - Dzień Dziecka. Z tej okazji do Was wszystkich kierujemy serdeczne życzenia tego, co w życiu młodego człowieka jest najważniejsze: domowego ciepła i poczucia bezpieczeństwa, oddanych przyjaciół i nauczycieli z pasją.
Życzymy, by Wasze dzieciństwo wypełniały piękne i radosne chwile, a szkolne lata były czasem niezwykłych doświadczeń, poszukiwania mądrości i możliwości rozwijania pasji. Mamy nadzieję, że Wasza ciekawość poznawana i odkrywania zjawisk zachodzących w otaczającym świecie zawsze spotykać się będzie ze zrozumieniem rodziców i wychowawców, a obecne osiągnięcia edukacyjne staną się podstawą sukcesów w dorosłym życiu.
Niech w tym szczególnym dniu oraz we wszystkich momentach życia towarzyszy Wam zrozumienie i wsparcie najbliższych.

Dyrekcja, Grono Pegagogiczne i Pracownicy

Naszej Szkoły

Aktywizujące metody nauczania

Stwarzamy warunki do rozwijania zainteresowań i talentów. Uczniowie mogą uczestniczyć w  zajęciach pozalekcyjnych – w licznych kołach i sekcjach, m.in. koło teatralne, młodych fizyków, sekcja taneczna i pływacka. Dbamy, aby nasi podopieczni osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali aspiracje życiowe. Planujemy wycieczki tematycznie związane z programem nauczania, bogate w walory edukacyjno-rozrywkowe. Celem integrowania szkolnej społeczności organizujemy zabawy taneczne, a dla uczniów i ich rodzin - imprezy plenerowe.

Tworzymy klimat szkoły przyjaznej, ukierunkowanej na indywidualny rozwój każdego ucznia. Naszym celem jest edukacja pozostawiająca trwały ślad i widoczne rezultaty w dalszej przyszłości młodego człowieka...

Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone, zostało zapomniane.